HTML

FourSeasons

Friss topikok

  • mild: És mi van az eltűntekkel? (2008.08.07. 23:05) A léleknek nincs ősz hajszála.
  • mild: nem is azért... az "igazit" érdemes cahs-ben tárolni, hogy felismerd, ha legközelebb hasonló jön..... (2008.07.22. 21:13) Kérdezd meg magadtól, hogy
  • Anni: szia, ha szereted George Eliotot, olvastál, vagy most olvasol tőle épp valamit, akkor szívese... (2008.07.16. 11:23) Hát ezért...
  • mild: Most képzeld el azt, amikor egy hasonló beállítottságú, bár néhány évvel fiatalabb antiusernek me... (2008.07.11. 12:30) Ez a nap már tönkrement...
  • mild: Köszönöm, ezt fogom mondani, amikor deresre húznak bent. (2008.07.09. 14:40) Profán igazság

Címkék

2006.11.09. 20:10 Sing Lee

Apa

Ma 12 éve, hogy utoljára beszéltem Apával. Ezt akkor és ott nem tudtam. Csütörtök volt, akárcsak ma. Soha nem szerettem a csütörtököt, valahogy mindig úgy sikerült összeállítani az órarendet, hogy mindig erre a napra jutottak a legnehezebb tantárgyak és emiatt sokat kellett készülni. 94-ben erre a csütörtökre nem sikerült felkészülnöm. (És azóta sem.) Ha tudtam volna, hogy az utolsó lehetőségem, hogy megfogjam a kezét, akkor nem eresztem el, és ha tudtam volna, hogy az utolsó lehetőségem, hogy kérdezzek... Eljöttem és magammal hoztam a kérdéseim, mert azt hittem lesz még időm feltenni és Apának lesz ideje megválaszolni. Nem így történt. 12 éve hurcolom magamban a fel nem tett, meg nem válaszolt kérdéseim.

Apa akart velem beszélni arról, hogy mi lesz akkor, ha ő elmegy. Nem hagytam. Attól féltem, ha kimondjuk és beszélünk róla, bekövetkezik. Talán Apa ezt megérezte, mert rám hagyta, nem erőltette. Egészen másról beszélgettünk, még viccelődött is. Mondta, hiányzik a rádió, nem tudja a híreket. Megígértem, hogy holnap behozom a rádióját...

Nem emlékszem a másik ágyon fekvőre, pedig beszélgetés közben Apa időnként a keresztnevén szólította és kérte, hogy erősítse meg, amit mondott. Csak a fehér atlétára emlékszem, ami még fehérebbnek tűnt napbarnította bőrén, és Apa arcára, ami olyan volt mint mindig, nyugodt és szelíd, nyoma sem volt rajta fájdalomnak vagy szomorúságnak. És ez engem megnyugtatott, szemernyi kétségem nem volt, hogy holnap, de legkésőbb hétfőn már otthon lesz.

Aztán jött egy nővér, szólt, hogy lassan mennem kellene, mert vizsgálatok lesznek. Apa a fiókjából egy fóliába csomagolt húsdarabot vett elő, amit az ebédből tett félre Alinak, kérte vigyem haza neki. Még röhögcséltünk, hogy Alinak inkább fogyókúrára lenne szüksége, ehelyett még távolból is kajával tömi. Felálltam, föléhajoltam, adtam két puszit, közben ő megfogta a kezem és azt mondta - Jó legyél és vigyázz a Mamára!

Akkor még nem tudtam, hogy ez volt a legsúlyosabb kérés, amit valaha kért tőlem. Honnan is tudtam volna, hiszen azt hittem, néhány napon belül otthon lesz és minden úgy lesz, mint eddig.

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://singlee.blog.hu/api/trackback/id/tr856083141

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása