HTML

FourSeasons

Friss topikok

  • mild: És mi van az eltűntekkel? (2008.08.07. 23:05) A léleknek nincs ősz hajszála.
  • mild: nem is azért... az "igazit" érdemes cahs-ben tárolni, hogy felismerd, ha legközelebb hasonló jön..... (2008.07.22. 21:13) Kérdezd meg magadtól, hogy
  • Anni: szia, ha szereted George Eliotot, olvastál, vagy most olvasol tőle épp valamit, akkor szívese... (2008.07.16. 11:23) Hát ezért...
  • mild: Most képzeld el azt, amikor egy hasonló beállítottságú, bár néhány évvel fiatalabb antiusernek me... (2008.07.11. 12:30) Ez a nap már tönkrement...
  • mild: Köszönöm, ezt fogom mondani, amikor deresre húznak bent. (2008.07.09. 14:40) Profán igazság

Címkék

2006.09.01. 09:27 Sing Lee

Szóval az úgy történt, hogy K megkért, hogy nyaralásuk ideje alatt gondozzam az 5 literes üvegben élő bölcsis, középsős és nagy csoportos halait. 11 halból álló készletet bízott rám. Megjegyzem sosem voltak halaim, de miután nagy állatbarát vagyok, természetesen vállaltam a feladatot. Gondoltam nem lehet olyan ördöngősség. (...tévedtem.) Kaptam instrukciókat: naponta kétszer lecserélni a vizet, etetés zöldből keveset, pirosból lehet több.

Aug. 5-én kaptam a megbízást. Megérkeztek a halak is. Nézegettem őket addig-addig, míg megsajnáltam őket és elugrottam a kisállatkerbe, ahol kategórikusan közöltem az eladóval, hogy mindent kérek, ami a haltartáshoz kell, beleértve az akváriumot is. Közöltem továbbá, hogy 11 ivadék black mollyról van szó. Olyan jól sikerült a kellékek összeválogatása, hogy a számla végül 12980 forintra rúgott. Ennek hallatán erős kísértést éreztem, hogy inkább veszek egy hörit és azzal a lendülettel távozom is, de elnyomtam ezt az érzést és inkább kifizettem az említett összeget.

Ekkor még nem tudtam, hogy ezzel kezdetét vették haltartásom viszontagságai... Hazacincáltam a kurva akváriumot, ami kurva nehéz volt, mert benne a kavics, a kerámia "halelbújó" vagy mi a rák, a növények zacsiban, a vízforgató-levegőztető-szűrő. Végig azon paráztam, hogy nehogy összetörjem, lekoccoljam az üveget, aztán már annyira elzsibbadt a kezem, hogy nem is érdekelt. Végre otthon. Telepítés, szerelés -szigorúan a leírás alapján, hiába 3 év garancia-, feltöltés vízzel. Eredmény: gyönyörű ezzel kárpótolva a számlával kapcsolatos ellenérzést. Szűrő bekapcs, buborékok go. 11 hal bele akvárium.

Másnap akárhogy számolom, csak 8 hal úszkál, 3 fekszik az akvárium alján a kavicsikon. Az OK, hogy soha nem voltak még halaim és én igazándiból kutyás vagyok, na meg az is, hogy ekkor hajnali 4 volt, de azt tudtam, hogy az a 3 nem tartozik a későn kelők közé, tehát nem a lustálkodás lehet fekvésük oka. Szegények ekkor már olyan halottak voltak, hogy még bennem is több élet volt a pusztavacsi 24 órás ivászat után, pedig akkor szentül hittem, hogy ilyen állapot a halál. Kihalásztam őket és kellő tiszteletadás mellett a WC hullámsírjába temettem őket. A halhalottakon kívül az is feltűnt, hogy a szűrőberendezés olyan érdekesen, szakaszosan áramoltatja a buborékokat, de ennek nem tulajdonítottam különösebb jelentőséget. Hogy ne szaporítsam a szót, hétfőre a szűrő tljesen felmondta a szolgálatot és addigra már csak 4 hal mutatott aktivitást, abból is az egyiknek láthatólag véres volt a torka. Ő később -már az 5 literes üvegben, ahova visszatelepítettem őket- szenderült jobb létre.

Miközben a funkcionalitását vesztett szűrőt szereltem ki az akváriumból, procim erősen dolgozott, hogy felidézze a kisÁkerben hallottakat. Mit is mondtak, 3 év garancia vagy azt hogy 3 napig működik? Eldöntető, megnéztem a dobozát, benne a számlát, amit hozzátűztek egy nagyobb papírhoz. Ez bizonyította, hogy 3 év garancia van a termékre.

Hétfő délután hosszú tömött sorokban, magabiztosan -nálam a dokument!- bevonultam kisÁkerbe. Elmondtam, elmondták. Eredmény: szerdáig kuss, mert akkor viszik, ott elküldik, amott megállapítják, hogy ők vagy én. Nem is igazán értettem, csak azt, hogy nyugizzak, majd valamikor lesz valami. Arra a kérdésemre, hogy addig szájból-szájba lélegeztessem-e halaimat, nem kaptam választ, csak rosszalló tekintetet. Ami valahol jogos, mert mit nyöszörgök, örüljek, hogy vehettem 4990-ért egy nem ám gagyi szűrőt.

Ennek immáron 4. (!!!!) hete. Maradék 3 halam a szaros 5 literes üvegben, -amiben naponta 2x cserélem a vizet- tengeti életét úgy, hogy a másik polcon vigyorog a 13 ezres cucc.

Bár, ha belegondolok, hogy a minap hallottam, hogy egy pasi azzal került be a Guiness rek.könyvbe, hogy 6 évig volt az autója szervízben, akkor én csak jelenthetek neki. De akkor is basszák meg! Én nem pályázom rekorderségre!

1 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://singlee.blog.hu/api/trackback/id/tr806083199

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mild 2006.09.26. 10:59:04

Vót nekünk is efféle állatunk, én tisztítottam a cuccot, amíg kimostam az akváriumot, befôttes üvegbe vagoníroztam a halakat. csak eccer véletlenül forró vizet töltöttem az üvegbe....s nem vettem észre...
süti beállítások módosítása